Eksempler på CV

DropDown

Marketing

StarStarStarStarStar

Marketing

Alexis, en erfaren marketingmedarbejder, har valgt Stanford-skabelonen for at fremvise sin erhvervserfaring og karriereresultater.

Opret dit CV

"Strategisk og kreativ marketing professionel legemliggørelse 10+ års branchekendskab. Højt kvalificeret til at udforme marketingstrategier og drive innovative ideer, der understøtter forretningsvækst."

Alexis Johannesen - Marketing Manager

CV eksempel - California - Marketing

Indholdsfortegnelse

Sådan får du dit marketing CV til at skille sig ud

Det kommer måske som et chok, men mange marketingsfolk kan promovere produkter og opnå fremragende salgs- og marketings resultater, men kæmper for at sammensætte et imponerende marketings CV. Ulempen er, at de risikere at gå glip af nogle fantastisk muligheder, for at lave noget de brænder for. Et CV er som et elevatorpitch, og kan du ikke kan sælge dig selv, går du glip af en masse spændende muligheder. Ud over at give et godt indtryk af dig selv, skal dit CV også være præsentable. Derfor skal du sørge for at bruge en professionelt designet CV-skabelon. Hvis dit curriculum vitae skal poleres for at gøre det helt perfekt, bør du læse videre for at se, hvordan du kan få det til at skille sig ud og skaffe dig dit drømmejob.

Ønsker at oprette et professionelt CV?

Start nu

Sådan skriver man et marketings CV

På det nuværende konkurrenceprægede markeder kæmper virksomhederne om de samme kunder. Derfor skal du kunne bevise, at du kan vinde forbrugernes gunst. For at få dit marketings CV til at tiltrække sig opmærksomhed, skal du kende din målgruppen. I dette tilfælde, hvilken virksomhed tilbyder jobbet? Hvilke teknikker anvender de? Hvordan kan du forbedre deres reklamekampagner for at opnå bedre resultater? Når du ved, hvad virksomheden har brug for, kan du skræddersy dit CV, så det passer til deres behov. Du bør også fremhæve dine styrker indenfor branchen. For eksempel, er du god til marketing online eller offline? Når du viser dine styrker, skal du sikre dig, at de er relevante for den stilling, du ønsker.

Marketing CV eksempel

Marketing CV

Download dette CV-eksempel - marketing

Marketings speciale og jobområder

Digital marketing har et bredt karrierefelt med masser af jobmuligheder. Jobs på dette område har forskellige roller og kræver en unik faglig- og branchespecifik viden. Her er nogle jobbeskrivelser indenfor branchen:

Marketingsspecialister

Deres opgave er at skabe reklamekampagner, der vil understøtte virksomhedens vækst. Gennem markedsundersøgelser bestemmer de de aktuelle markedstendenser og produkt typer, der er i efterspørgsel. Efter at have foretaget en markedsanalyse fremlægger de resultaterne for den øverste ledelse med henblik på implementering.

Social Media Manager

En social media manager opbygger en virksomheds brand awareness gennem sociale medier og online marketingskampagner. De opdaterer virksomhedens sociale mediesider med relevant indhold og regelmæssige indlæg for at generere kundeemner og fremme salget. Med nøje overvågning af medietendenserne kan de justere virksomhedens indsats på de sociale medier for at opnå kampagnemål.

SEO specialist

En specialist i optimering af søgemaskiner sikrer, at virksomhedens websted er synligt og rangerer højt i søgemaskiner for at generere stabil trafik. De anvender flere SEO-taktikker, herunder optimering af webstedet ved hjælp af specifikke søgeord, forbedring af webstedshastigheden og mobil optimering. Website-optimering inkluderer også on-page SEO-taktik som optimering af sidetitler, header tags, metatags og opbygning af links. SEO-eksperter kan analysere resultaterne af deres taktik og tilpasse dem for at opnå bedre resultater.

Content Specialist

En content specialist identificerer de typer indhold, der vil øge søgemaskinens synlighed. Deres roller omfatter også skrivning af blogindlæg, salgstekster, tekster til e-mails og nyhedsbreve til deres virksomheds websted. De sørger også for, at relevant indhold er offentliggjort på webstedet for at øge kundeengagementet på webstedet.

Produkt Manager

Produkt manageren overvåger produktudviklingen og sikrer, at de opfylder forbrugernes behov. De fleste specialister kommer med produktideer baseret på brancheforskning og interaktion med forbrugerne. De bruger deres købsviden til at finde produkter, der opfylder deres behov, samtidig med at de øger virksomhedens rentabilitet. jobbet omfatter også at overvågning af produktionsprocessen til endeligt produkt og at sikre, at omkostningerne ikke overstiger budgettet.

Marketingsanalytiker

Analytikere vurderer effektiviteten af reklamekampagner ved at studere og evaluere tendenser. Deres job omfatter dataindsamling og udnyttelse af oplysningerne til at skabe bedre digitale marketingsplaner, der vil øge virksomhedens bundlinje.

Ønsker at oprette et professionelt CV?

Start nu

Hvad skal jeg skrive på mit marketings CV?

Følgende afsnit bør medtages på dit marketings CV:

  • Personlige oplysninger Angiv dit fulde navn, nationalitet, adresse, e-mailadresse og telefonnummer øverst på dit Marketings CV. Oplysningerne vil gøre det lettere for potentielle arbejdsgivere at komme i kontakt med dig omkring en samtale.

  • CV-profil Lige under kontaktoplysningerne skal du skrive en personlig profil også kaldes et resumé. I dette felt kan du fremhæve dine erfaringer og færdigheder, som er relevante for det job du søger. Din faglige profil fortæller rekrutterer, hvorfor de bør ansætte dig.

  • Uddannelsesbaggrund Giv en oversigt over din uddannelseshistorik fra den højest gennemførte uddannelse til den laveste, der er relevant for den stilling du søger. Da digital markedsføring er en konkurrencedygtig karriere, kan du ved at tilføje faglige udviklingskurser eller konferencer, du har deltaget i, skille dig ud fra de andre ansøgere. Derudover viser disse ekstra kurser din passion og dit engagement i at opnå succes.

  • Erhvervserfaring Når du angiver din ansættelseshistorik, skal du undlade at angive dine roller. Vis i stedet, hvordan du gjorde en forskel ved at levere relevante statistikker og nævne opnåede resultater. Du bør også bruge almindelige fagudtryk til at fremhæve din viden på området.

  • Færdigheder Hvilke hårde og bløde færdigheder besidder du, der er i overensstemmelse med det job, du ønsker? Hvis du ikke har nogen joberfaring, skal du fortsat inkludere egenskaber, du har erhvervet ved frivilligt arbejde eller på uddannelsen. Angiv dine specialiserede marketingsegenskaber og personlige færdigheder, som kunne være relevant for det job, du søger.

  • Personlige interesser Dette er et valgfrit afsnit, hvor du nævner dine hobbyer og dine interesser. Hobbyer vil give indtryk af din person som helhed. Men opgiv ikke falske oplysninger.

Hvad skal du skrive i den personlige profil?

Den personlige profil eller resumé er det første afsnit i dit marketings CV, som en rekrutteringsmedarbejder læser. Derfor bør den have gennemslagskraft, så du bliver husker og arbejdsgiver har lyst til at læse resten af CV'et. Hvordan gør du dig selv bemærket?

Kend din målgruppe Hvad søger arbejdsgiver i en medarbejder? Når du ved, hvilke vigtige færdigheder de søger, kan du skræddersy dit resumé i overensstemmelse hermed. Nævn først de færdigheder og erfaringer, der vil være værdifulde for rekruttereren, og du vil have deres opmærksomhed.

Præsenter den værdi du kan tilføje firmaet De unikke evner og træk, der adskiller dig fra andre ansøgere, er din værdi. Vis den ansættelsesansvarlige, hvordan du vil tilføje værdi til virksomheden.

Brug statistik At angive dine roller og egenskaber i resuméet overbeviser ikke rekruttereren om, at du kan udføre jobbet. Du skal fremhæve din imponerende præstation ved hjælp af hårde beviser som statistikker og tal. Hvis dine kampagneteknikker har øget salget, hvad er så de tal?

Her er nogle eksempler på personlig profil:

Eksempel 1: En målorienteret digital marketingsmedarbejder med mere end fem års erfaring i at fremme salgsfremmende initiativer. Jeg er ekspert i online markedsføring, lead-generation og pleje. I mit tidligere job øgede jeg varighed af besøgende på hjemmesiden til otte minutter.

Eksempel 2:En resultatorienteret reklamechef med stor erfaring i indgående salgsfremmende teknikker. Jeg har et godt øje for design og kommunikation med det tiltænkte publikum.

Eksempel 3: En selvmotiverende social media manager med tre års erfaring, stærke analytiske evner og en interesse i sociale mediekampagner. Jeg har eksemplarisk kommunikation og sociale kompetencer og arbejder godt under pres for at nå målene.

Ønsker du at oprette et professionelt CV

Start nu

Hvad er de vigtigste færdigheder eller kompetencer, at nævne for en marketingsmedarbejder?

Som marketingsmedarbejder skal du inkludere branchespecifikke færdigheder for at komme i betragtning. Desuden skal dit Marketings CV have nogle nøgleord for at komme gennem screeningen, hvis det ansættende firma bruger screeningssoftware. Her er de egenskaber, der skal medtages:

Færdigheder i specifikke salgsfremmende teknikker Produktpromovering er bred og afhængigt af dit ekspertiseområde kan nogle af de kanalspecifikke færdigheder omfatte PPC, lead-pleje, videoredigering, skabe content, webdesign, og mobil optimering. Hvis du ansøger om en stilling som SEO-specialist, skal keyword research og skabe content stå øverst på din liste af færdigheder.

Softwareekspertise Reklamekampagner kræver brug af værktøjer til at udføre opgaver. Du skal f.eks. være ekspert i Microsoft Office, Photoshop, automatisering af e-mail, videoredigeringsværktøjer og designværktøjer. Hvis du mestrer relevante værktøjer og software, giver det dig en konkurrencemæssig fordel.

Programmeringssprog Angiv de programmeringssprog, du kender, der vil hjælpe med markedsføring i dit nye job. Selv de systemer til styring af indhold, som du tidligere har brugt, kan give dig et forspring i forhold til de andre ansøgere.

Hvordan kan min Marketings CV skiller sig ud fra andre kandidaters?

Brug statistik på dit CV I stedet for at angive dine ansvarsområder i din ansættelseshistorik skal du fremhæve dine resultater og bruge statistikker til at vise din resultater.

Brug en iøjnefaldende skabelon til dit marketings CV Efter at have gennemgået flere CV'er kan det godt blive ensformigt for rekruttereren, og en iøjnefaldende CV-skabelon kan redde dit CV fra at blive frasorteret. Du kan slippe godt fra at bruge lidt farve i reklameverdenen, men sørg for, at det er raffineret. Du kan også bruge et design med to kolonner, fordi det er nemmere at læse.

Brug handlingsord med gennemslagskraft Handlingsord vil få arbejdsgiveren til at læse dit CV. Brug f.eks. ord som ”designede reklameindhold” i stedet for ”ansvarlig for design”. Handlingsord gør dit CV spændende at læse.

Hvilke personlige egenskaber ønsker arbejdsgiveren?

Effektiv kommunikator: Fremragende kommunikationsevner er afgørende inden for marketing. Du skal være ekspert i at skræddersy dit budskab til publikum.

Problemløser: Det kan være en udfordring at finde nye leads til virksomheden, og nogle gange løber kampagner ind i forhindringer på vejen. Derfor kræver det en person, der kan improvisere og finde løsninger.

Kreativitet: Du skal være innovativ for at kunne finde på unikke kampagner, der fremmer salget.

Sociale kompetencer: De fleste reklameopgaver udføres i grupper. Derfor skal du være en teamplayer og kunne arbejde godt sammen med andre.

Hvilke andre oplysninger er vigtige at nævne for en marketingsmedarbejder?

Dine evner inden for marketing giver ikke din ansøgning ballast, hvis der ikke er noget, der dokumenterer dine påstande. Derfor bør du tilføje et link til dit arbejde. Det kan være en online marketing portefølje, LinkedIn profil, personlig blog eller professionelle sider på sociale medier. Det giver arbejdsgiver et indtryk af dine evner og resultater. Som tidligere nævnt indebærer en ansøgning om et marketingsjob, at du kan sælge dine færdigheder, hvilket burde være let for marketingsfolk. Hvis du udnytter din kommunikationsevner, vil du have et forspring i forhold til andre ansøgere.

Ønsker du at oprette et professionelt CV?

Start nu

Få en jobsamtale til dit drømmejob med CVMaker

Opret dit professionelle CV uden besvær på 10 minutter og download det, når og hvor du vil!

AddSmallUdarbejd dit CV
CheckCircle

Forøg dine chancer for at få dit drømmejob med CVMaker.