Kundeservice
Kundeservice
Sanne, en erfaren kundeservicemedarbejder, har valgt Harvard-skabelonen. Efter at have arbejdet i en række kundefokuserede roller viser dette CV-eksempel Shannons ambition om at finde en ledende rolle i branchen.
Skab dit CV"Kundeservicemedarbejder med velrenommeret resultater i coaching, motivering og vejledning af teams til at nå både forretningsmæssige og personlige karrieremål."
Sanne Lorentzen - Kundeservice Teamleder
Indholdsfortegnelse
Hvordan udarbejdes et CV til en kundeservicemedarbejder?
Kundeserviceområdet har oplevet en vækst, og der er mange jobmuligheder indenfor området. Lige fra callcentre, til detailhandel samt hotel- og restaurationsbranchen mv. for at kunden skal være tilfreds med den service de har fået, skal der ydes rigtig god service for at sørge for at kunden kommer tilbage igen. Når du arbejder med kundeservice, betyder det, at du har en vigtig stilling i organisationen. For at øge omsætningen, er det vigtigt at holde kunderne glad og tilfredse.
Søger du job indenfor kundeservice kan vi, med hjælpe af professionelle skabeloner, hjælpe dig med at strukturere den perfekte ansøgning til dit drømmejob samt skrive det bedste CV så du kan komme til en jobsamtale.
Ønsker du at oprette et professionelt CV?
Start nuUdarbejdelse af CV: hvor skal du begynde?
Uanset hvilken erfaringer du har, er det en udfordring at lave et godt CV der skiller sig ud, blandt et hav af ansøgere. CV’et er et dokument med dine erfaringer samt uddannelse der kræves når du søger et job, så det vigtigt at du bruger tid på at udarbejde det. Præsentation er vigtig, men der er flere faktorer der skal tages i betragtning. Det kan være indhold, skrivestrategi, format, skabelon og yderligere dokumenter med relevans for dit kommende job.
De vigtigste afsnit i CV’et er relevant erhvervserfaring, uddannelse og de primære færdigheder der er målrettet og i overensstemmelse med din karrieremål. Vores CV-eksempel som kundeservicemedarbejder kan give dig et eksempel på, hvordan du kan skrive et CV som virker for dig og skaffer dig jobbet. I artiklen kan du finde flere råd til, hvordan du forbedrer dit CV.
Master-CV til kundeservice
Et master-CV indeholder hele din professionelle arbejdshistorik, det er alt fra akademiske kvalifikationer, jobhistorik, færdigheder, certifikater, kurser, frivilligt arbejde, samt hvad der ellers er relevant for arbejdet.
Et Master-CV skal ikke bruges til at søge jobs, det skal kun bruges som reference til at udarbejde et jobspecifikke CV.
Professionelt tip
Du skal huske at skrive det som er relevant for det job du søger, i dit jobspecifikke CV.
Jobspecifikt CV til en kundeservicemedarbejder
Når du skriver et CV til en stilling som kundeservicemedarbejder, er det vigtigt at fokusere på de færdigheder og erfaringer, du har, der er relevante for jobbet. Du skal huske at være branchespecifik og bruge termer, der er relevante for den branche du søger i.
Hvis du målretter dit CV til det job du gerne vil have, øger du dine chancer for at blive kaldt ind til jobsamtalen. Hvor de ansættelsesansvarlige gerne vil se på, hvorfor du er den bedste kandidat til jobbet.
Eksempel på et CV til en kundeservicemedarbejder

Download dette eksempel - Kundeservicemedarbejder CV
I dette eksempel har Sanne, der er en erfaren kundeservicemedarbejder, valgt Harvard-skabelonen. Sanne har arbejdet i kundefokuserede stillinger, og dette professionelle CV-eksempel og skabelonen fremhæver hendes ambition om at finde en lederstilling inden for branchen.
Hvad skal der på et CV som kundeservicemedarbejder?
Kundeservice er at give din kunde den bedste oplevelse af din branche både før og efter jeres interaktion. Når du skriver et CV som kundeservicemedarbejder, er det vigtigt at fokusere på de færdigheder og de kvaliteter, der gør dig til den ideelle kandidat. Her kan du fremhæve hvad service betyder for dig, og hvordan du føler du kan hjælper kunderne på en professionel måde.
Profil tekst til et CV som kundeservicemedarbejder
For at lave en overbevisende personlig profil på et CV som kundeservicemedarbejder. Skal den indeholde dine erfaringer samt bløde færdigheder, for at vise, hvorfor du er den rigtige kandidat til jobbet. Denne sektion er den første chance, du har til at imponere en potentiel arbejdsgiver med din viden eller erfaring inden for kundeservice. Derfor skal denne korte professionelle udtalelse afspejle din motivation og din mål om hvorfor du er den rette kandidat til jobbet.
Når du beskriver dig selv i sektionen personlig profil, er det vigtigt at du er opmærksom på din sætningsstruktur, nøglesætninger og sproget generelt. Du kan f.eks. bruge handlingsverber hele vejen igennem dit CV for at vise, at du er proaktiv og opnår resulter og gennemfører de satte mål.
Eksempel på en personlig profil til et CV som kundeservicemedarbejder
Motiveret og detaljeorienteret kundeservicemedarbejder med mere end 10 års erfaring som teamleder i travle miljøer. Jeg har opnået solide resultater med coaching, motivering og ledelse af teams for at opnå professionelle og personlige karrieremål. Jeg er godt rustet til at optimere interne processer ved at konvertere indsigt til strategiske handlingsplaner, og jeg har desuden stærke kompetencer inden for problemløsning, kommunikation og sociale kompetencer.
Hvilke færdigheder på et CV som kundeservicemedarbejder?
At være god til kommunikation er vigtig for medarbejder som arbejder indenfor kundeservice, hurtigt at kunne løse dilemmaer samt have viden om virksomheds produkt samt værdier. Det er en fordel for dig, hvis du har de rette færdigheder for din jobsøgning også hvis du søger en mere erfaren stilling som teamleder i kundeservice.
Det ideelle CV til en kundeservicemedarbejder bør indeholde en kombination af hårde, bløde og tværgående færdigheder. De hårde færdigheder er målbare og resultatorienteret, mens de bløde færdigheder beskriver personlige egenskaber og karaktertræk. De tværgående færdigheder udvikles igennem dit personlige og professionelle liv. Hvis du er ny på arbejdsmarkedet eller kun har lidt erfaring, kan du overveje at udarbejde et kompetencebaseret CV.
Nedenfor kan du se nogle eksempler på færdigheder indenfor kundeservice og som du kan sætte på dit CV. Du kan læse mere om, hvordan du føjer færdigheder til dit CV.
Eksempler på hårde færdigheder på et Kundeservice-CV
IT kendskab
Salg og marketing
Budget
Teamledelse
Produktkendskab
Eksempler på bløde færdigheder på et Kundeservice-CV
Tilpasningsevne
Tålmodighed
Kommunikation
Effektiv lytning
Beslutningstagning
Eksempler på tværgående færdigheder på et Kundeservice-CV
Teamwork
Problemløsning
Lederskab
Tidsstyring
Samarbejde
Erhvervserfaring på CV som kundeservicemedarbejder
Før du starter på dit kundeservice-CV, lave en skitsering af din erfaringer og færdigheder passende til stillingen. Undersøge firmaet du søger job i samt stillingen, hvilken værdier lægger de vægt på. Brug handlingsverber og nøgleord, virksomheden bruger i dit CV til at beskrive hvad du kan tilbyde dem. Vi vil foreslå, at du bruger fire - seks linjer til at beskrive dine ansvarsområder, når du skriver sektionen med erhvervserfaring, for at sikre at du skaber et iøjnefaldende og effektivt CV.
Når du skriver dit CV, skal du angive din seneste erhvervserfaring. Hvis du har relevant erfaring, der er mere end 15 år gammel, kan du fremhæve de tværgående færdigheder i sektionen ”Yderligere erfaring” på dit CV.
Du kan finde flere tips til, hvordan du skriver dette afsnit på dit kundeservice-CV, i vores vejledning om erhvervserfaring.
Eksempler på erhvervserfaring hos en leder i kundeservice
Uddelegerede opgaver til medarbejderne og ansvarlig for supervision af front-end.
Styrke kundeservice og indførte strategier til at reducere omkostninger.
Konfliktløsning og håndtering af tilspidsede situationer med kunder ved at bringe stærke kompetencer indenfor problemløsning og kommunikation i spil.
Professionelt Tip
Husk at skræddersy dit CV, så det er jobspecifikt og henviser til dine erhvervserfaringer samt kvalifikationer, der kræves for at få stillingen.
Yderligere erfaring på et kundeservice-CV
Denne sektion kan du bruge til at nævne specifikke færdigheder eller arbejdsopgaver du kender til, som kunne være relevant for stillingen og som der er efterspørgsel efter i branchen.
Søger du et job som Teamleder i kundeservice, skal du vide at den ideelle kundeservice Teamleder ofte har en bred vifte af erfaringer for at lykkes i stillingen. Har du noget som får dig til at stikke ud, udover de grundlæggende færdigheder og viden, kan du angive det her. Under yderligere erfaring kan du lægge til kurser, uddannelse og certifikater, du har taget.
Det er vigtigt at vise at du har udmærket dig i en lederstilling. Brug sektionen ”yderligere erfaring” til at fremhæve erfaringer, primære ansvarsområder og resultater du har opnåede. Har du arbejdet som frivillig eller har du tidligere ansættelser, hvor du skulle føre tilsyn med, administrere eller arbejde i et team. Hvis du har brug for at inspirere mere, kan du føje hobbyer og interesser til dit CV. Sørg for, at det er relevant for stillingen. Sektionen kan give et billede af dine evner til at lede et team.
Dine erhvervserfaringer på et CV som kundeservicemedarbejder
Der er ingen krav om, at du skal gennemføre en videregående uddannelse for at få en stilling som Teamleder i kundeservice. Men det forbedrer dine chancer, hvis du har en afsluttet uddannelse efter folkeskolen eller en videregående uddannelse. De fleste rekrutterer lægger mindre vægt på kvalifikationer og certifikater til disse stillinger. I stedet fokuserer de på, om du kan lede, har erfaring og relevante færdigheder/kvaliteter til at producere resultater og nå de satte mål.
For de, der ikke har meget erfaringen indenfor kundeservice, kan fremhæve relevante kvalifikationer eller anden erfaringer der kan give ansøgningen større og bedre slagkraft. Se også vores artikel om nyuddannede, hvis du er nyuddannet eller har været arbejdsløs og har brug for flere ideer til at forbedre dit CV.
Din uddannelse på et CV som kundeservicemedarbejder
Når du angiver uddannelse på et kundeservice-CV, er det vigtigt med et struktureret format for at gøre din ansøgning præsentabel. De oplysninger, du skal angive i sektionen om uddannelse, er ligetil. Du skal oplyse navnet på skolen, adresse, periode du har læst, og hvilken uddannelse du har taget.
De vigtigste punkter
Så er tid, til at opsummere de vigtigste punkter i denne vejledning, om hvordan man skrive et effektivt CV som kundeservicemedarbejder.
Brug et præcist og ligetil sprog, og fat dig i korthed.
Udarbejd en professionel ansøgning sammen med dit CV.
Før du sender din ansøgning, gennemgå din ansøgning samt CV for eventuelle fejl.
Udarbejd en stærk og beskrivende personlig præsentation, der afspejler dine bløde færdigheder og professionelle ønsker.
Vis hvad du har opnåede, med målbare resultater.
Medgiv gerne information om dine hobbyer, interesser, hvis de er relevante for stillingen.
Hvad er det næste skridt?
Har du ikke tid, og har brug for et CV, kan CVMakers-ekspertteam ordne det for dig med stilfuldt formaterede skabeloner. Få mere at vide om vores CV-service.
Har du brug for hjælp med din ansøgning eller CV? Se vores CVMaker-websted med professionel CV-Service eller vores letanvendelige CV-builder.
Ønsker du at oprette et professionelt CV?
Start nuOFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
Hvis du er interesseret i at opnå en karriere inden for kundeservice eller skifte til branchen, kan du se her, hvordan du kan oprette en moderne CV-skabelon til kundeservice. Vælg mellem mere end 20 designs, der passer til dine karrieremæssige mål.
Hvilken uddannelse skal have for at kunne søge om en stilling indenfor kundeservice?
Afhængigt af branchen samt stilling, kan de fleste ansøgere komme ind med folkeskole eksamen. Søger du som assistent eller koordinator, kan man blive bedt om at tage eventuelle kurser. Stillinger på et højere niveau som f.eks. teamleder, butikschef kan kræve en uddannelse eller certifikater, der understøtter din ansøgning.
Hvordan skal du angive færdigheder på et kundeservice CV?
Du skal sørge for, at dette afsnit er handlingsorienteret og viser, hvordan færdighederne er relevante for dit job og dine ansvarsområder. Når du f.eks. beskriver færdigheder inden for kundeservice på et CV, skal du fokusere på, hvilke erfaringer eller opgaver du har udført, hvad gør dig kompetent og kvalificeret til stillingen. Du skal sørge for at kunne dokumentere dine beskrivelser og underbygge dine påstande.
Hvordan angiver du erfaring inden for kundeservice?
Giv et eksempel på, hvordan du har ydet fremragende kundeservice eller udviste kompetencer i stillingen. Se de relevante færdigheder og kvaliteter, der er oplyst i denne artikel, brug nøgleord i din ansøgning der er beskrevet i jobopslaget. Det kan være en god ide at lægge vægt på tværgående og bløde færdigheder, da de er lettere at angive.
Ønsker du at oprette et professionelt CV?
Start nuFå en jobsamtale til dit drømmejob med CVMaker
Opret dit professionelle CV uden besvær på 10 minutter og download det, når og hvor du vil!
Udarbejd dit CVForøg dine chancer for at få dit drømmejob med CVMaker.